FORMS OF CREATIVE WRITING AT THE LESSONS OF FOREIGN LANGUAGE

                         Anzhelika Khoptova

 Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynsky State Pedagogical University

Scientific Supervisor: Poseletska K. A.

FORMS OF CREATIVE WRITING AT THE LESSONS OF FOREIGN LANGUAGE

Abstract:

One of the foreground tasks of teaching foreign language is a formation of fully developed personality.  There is  a big demand today in search and mastering of new education technology, advanced ideas, forms and methods of teaching for studing , self-devoloping and creative  self-realization. One of a new technologies  is to teach students creative writing (the special type of writing, wich provide a nonstandart authors thinking).

Keywords: creative writing, foreign language, types and forms, poetry, letter, story writing, free writing, group working

Text of the article

Щоб досягти успіху молода людина  сьогодні повинна творчо та нестандартно мислити, бачити багатогранність світу, вміти аргументувати і зв’язно висловлювати свої думки як в усній, так і в письмовій формі.

Креативне письмо є прекрасним  засобом навчання іноземних мов. Робота із творчим письмом має величезний вплив на розвиток особистості: мислення, творчого підходу до виконання завдань, фантазії. Написання креативних текстів дає можливість отримати досвід навчально-пізнавальної, практичної та творчої діяльності.

Саме тому, проблема формування та розвитку письмової компетенції  засобами технології креативного письма стає все актульнішою у методиці навчання іноземних мов.

В роботі представлені теоретичні відомості про форми креативного письма та види завданнь для розвитку навичок креативного письма на уроках іноземної мови.

Отже, креативне письмо як вид письмового мовлення включає художні тексти різноманітних жанрів: казка, коротка розповідь, легенда, басня, вірш, драма пародія і тд.

На ранніх етапах навчання креативному письму рекомендують використовувати  різні види опор: зорову наочність (предмети побуту, картинки, фотографії), звукову наочність (пісні, аудіотексти, інструментальні музикальні твори), письмову наочність (вірші, розповіді, цитати, прислів’я та приказки і тд.). По мірі того, як учні отримують досвід  у написанні креативних текстів, знижується роль опор, і стають можливими завдання без опор, наприклад спонтанне творче письмо, про те що вас в даний момент тривожить, веселить, дивує.

Цікавими є вправи з опорою на так званий музичний текст, тобто інструментальну музику без слів. Суб’єктивні асоціації слухача знаходяться під впливом настрою музичного твору. Ці асоціації знаходяться в центрі уваги. Музика сама по собі втрачає самостійне звучання. У цьому випадку вона цікава для нас як засіб, який спонукає до творчості, креативного письма [1, с. 73].

Однією з форм креативного письма є поезія. Це може бути «хайку», як найменша у світі поетична форма, чи так звані ельфи, які мають 11 складів, заставлених в певному ритмі.

Креативними також вважаються письмові історії від особи якого-небудь героя чи предмета про історію її життя, письмове продовження якоїсь перерваної історії чи відомого літературного твору, міні висловлювання чи есе.

Н. Г. Кізріна  перераховує такі вправи комунікативного типу: письмовий опис картинки по темі, письмовий виклад основного змісту тексту, написання висловлювання на тему після її вивчення, написання плану чи тез для повідомлення на певну тему, письмове анотування і реферування тексту написання листа своєму іншомовному другу [2, с. 32].

Написання листа також є вдалою формою для вправ, які носять поліфункціональний характер. Для навчання написанню листа потрібно почати з ряду мовних вправ.

На першому етапі можуть бути запропоновані вправи на запам’ятовування мовних формул та кліше. Далі слідує розгляд текстів листів,  визначення схем листів, виділення окремих фраз, головних думок, ключових слів.

На другому етапі можна запропонувати учням скласти план письма, використовуючи приклади фраз і ключових слів. Форми звертання і інші кліше повинні відповідати змісту, структурі і стилю письма.

На наступному етапі учням пропонується скласти колективний лист, потім лист на певну тему по заданій ситуації, листи різноманітного характеру (особисті, сімейні, ділові), лист відповідь по визначеному питанню, чи лист відповідь на прохання і тд.).

Також серед творчих письмових завдань вагоме місце посідає написання розповідей (Story writing). Для цього учням можуть бути запропоновані питання, на які вони повинні відповісти в формі розповіді [3, с. 52].

Ще одним цікавим видом креативного письма є Free Writing. Ідея Free Writing полягає у висловлюванні у письмовій формі думок, почуттів, емоцій, спонтанних ідей, незважаючи на граматику, стилістику, орфографію. В результаті учень отримує «сирий», часто такий, що не має значущості та цінності, матеріал, але долає бар’єр невпевненості у власних силах та здібностях створити креативний письмовий твір.

Під час навчання писемного мовлення не менш важливу роль грає тренування уяви. З неймовірною цікавістю учні беруться до виконання такої вправи як «складання ланцюжкових історій». Виконання завдання полягає в тому, що вчитель пропонує тему чи перше речення, щоб спрямувати учнів. Далі кожен учень дописує декілька речень до того, що вже написано його однокласниками. Кожен учасник необмежений у виборі лексико-граматичних засобів та може вільно  формулювати ідеї.

Груповий твір є гарним прикладом діяльності, коли учнів просять працювати невеличкими групами над конкретним завданням. Взаємодія групи та внесок кожного учасника є колективною творчістю.

Отже, письмові креативні завдання мають великий навчальний потенціал і можуть бути використані на  заняттях  іноземної мови. Однак, для досягнення, поставлених цілей, потрібно підібрати такі завдання, які відповідають рівню сформованих  умінь і навичок учнів; слідувати етапності навчання письма і створити атмосферу на занятті, яка сприятиме процесу навчання та мотивуватиме учнів до навчання письма.

References:

  1. Pommerin, Gabriele (Hrsg.): Kreatives Schreiben. Handbuch für den deutschen und interkulturellen Sprachunterricht in den Klassen 1-10. Weinheim, Basel: Beltz, 1996. 213 S.
  2. Кизрина, Н.Г. Письменная речь на иностранном языке как средство развития креативности: Актуальные вопросы немецкой филологии и методики преподавания немецкого языка / Кизрина Н. Г.: сб. научн. тр., Вып. 3. Саранск. 2006, – 480 с.
  3. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія та практика: підручник для студ. / під ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013 – 590 с.