ПОДКАСТИНГ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Pavlo Hodovaniuk

        Kamianets-Podilskiy Ivan Ohienko National University

                  Scientific Supervisor: S. I. Nykytiuk

ПОДКАСТИНГ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ

ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Abstract: The article deals with the main objectives of podcast as a new information technology. In the article its advantages and disadvantages are characterized. The main techniques used in the podcast on learning foreign languages are identified.

Keywords: podcast, techniques, information technology, advantages and disadvantages.

З’явившись порівняно нещодавно (у 2004 р.), подкасти, котрі є аудіо- або відеопередачами в Інтернеті, завойовують дедалі більшу кількість слухачів, які використовують їх із різною метою, в тому числі й навчальною. Подкасти використовують у блогах люди із різних країн для спілкування й обміну будь-якою інформацією [2].

Проблемою використання подкастинга як засобу навчання іноземним мовам займались такі науковці та педагоги-практики як А. П. Авраменко, О. О. Володін,  І. Г. Вольвачова, О. В. Ноговіцина, О. П. Ковальська.

Подкаст (від англ. iPod (один з найбільш популярних портативних MP3 програвачів) та broadcast) – це цифровий аудіофайл (звичайно у форматі MP3), розміщений у мережі Інтернет і вільний для користувачів, які мають можливість прослуховувати його за допомогою портативного програвача, персонального комп’ютера, мобільного телефону тощо [4].

Мета статті – визначити переваги та недоліки подкастингу як новітньої технології навчання іноземної мови.

Подкасти зазвичай поділяються на аутентичні та освітні. Якщо перші виконують переважно інформативну та ілюстративну функції, то діапазон роботи з другими набагато ширший. Освітні подкасти створюються носіями мови, викладачами або самими студентами. Так, робота над створенням власного подкасту – це теж вид навчальної діяльності. Слід зауважити, що подкасти не можуть стати повноцінною заміною аудиторних занять з іноземної мови, а лише доповненням при роботі з аудіюванням, пропонуючи автентичний мовний матеріал.

Використання подкастів у навчанні різним видам діяльності сприяє: підвищенню мотивації до вивчення іноземних мов; появі вибору в доборі фонетичного матеріалу; формуванню навичок аудіювання і здатності сприймати різні стилі мови з різними акцентами та інтонаціями; удосконаленню навичок говоріння [5].

У мережі інтернет уже існує велика кількість подкастів як професійної, так і загальної спрямованості. Існують подкасти для підготовки до міжнародних іспитів, подкасти призначені для студентів з невисоким рівнем володіння мовою, подкасти з уже розробленими завданнями.

Використання подкастів полягає у декількох простих кроках: завантаження аудіофайлу та тексту подкасту; прослуховування його на комп’ютері, плеєрі або мобільному телефоні у зручний час; для кращого розуміння додаткове опрацювання тексту (лексика та граматика); використання отриманих знань та завантаження наступного подкасту. Деякі подкасти потрібно завантажувати протягом приблизно тижня від їх появи, потім вони стають недоступні, деякі мають необмежений період завантаження [3].

Серед переваг використання подкастів у викладанні іноземної мови можна виділити такі: можливість роботи з аутентичною, завжди новою інформацією іноземною мовою для вдосконалення роботи з різними видами мовленнєвої діяльності; стимулювання самостійної роботи студентів у позааудиторний час; сприяння міжкультурної взаємодії у мережі Інтернет; занурення у реальне спілкування носіїв мови, знайомство з їх індивідуальними особливостями від тембру голосу до акценту; підвищення мотивації до оволодіння іноземною мовою та ін. [1].

Окреслимо низку потенційних недоліків щодо використання подкастів: потенційна абстрагованість від навчання. Існує потенційна можливість виникнення проблеми, яка пов`язана з тим, що учні більше не будуть інтенсивно відвідувати заняття з іноземної мови і поступово будуть абстрагуватися від академічного середовища. Подкасти можуть призвести до пасивного навчання учня, фокусуючись лише на вивченні та аналізі аудіоматеріалу, при цьому не беручи безпосередньої участі у навчальному процесі; можуть створювати певні труднощі щодо сприйняття інформації учнями.

Сучасні дослідження доводять, що використання подкастів в освітніх цілях є ефективним засобом навчання. Підвищується мотивація студентів, зацікавленість в предметі, бо англійська мова стає не ціллю, а засобом отримання цікавої та корисної інформації. Подкасти створюють нові інноваційні освітні можливості, нове творче середовище для навчання.

 

References:

  1. Коряковцева Н. Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: пособие для учителя. Москва: АРКТИ, 2002. 176 с.
  2. Краснова Т. И. Использование подкастинга в преподавании иностранного язык. Прикладная филология: идеи, концепции, проекты: сб. статей VI Между-нар. науч .-практ. конф., Томск : Изд-во ТПУ, 2008. Ч. 1. С. 142–149.
  3. Салин Б. С. Некоторые аспекты использования подкастов в обучении английскому языку. Современные проблемы науки и образования. 2010. № 4. С. 91–93.
  4. Middleton A. 100 great ideas for educational podcasting. [Електронний ресурс] / Middleton A. : https://teaching.shu.ac.uk/podcast/pdf/edpod-workbook.pdf.
  5. Stanley G. Podcasting: Audio on the Internet comes of age. TESL-EJ, 2006, Vol. 9. No. 4. P.1–7. URL: http://www.tesl-ej.org/ej36/int.pdf (дата звернення: 22. 10. 18)