ВИКОРИСТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ ГРАМАТИЧНИХ СТРУКТУР

Мейко Ольга

 (Кам’янець-Подільський національний

університет імені Івана Огієнка)

Науковий керівник: О. В. Галайбіда,

кандидат філологічних наук, доцент

ВИКОРИСТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У ПРОЦЕСІ

ЗАСВОЄННЯ ГРАМАТИЧНИХ СТРУКТУР

Ґейміфікація у навчанні – це освітній підхід, який за допомогою дизайну ігрових елементів у навчальному середовищі мотивує учнів до навчання. Мета цього підходу полягає в тому, щоб максимізувати задоволення та залучення учнів до освітнього процесу, а також викликати інтерес учнів, надихаючи їх продовжувати навчання [1, c.70].

Існують дві форми ґейміфікації: структурна, що означає відсутність змін у предметі, і метод зміненого змісту, який доповнює навчальний предмет [1, с.130]. Навчальні ігри сприяють вивченню, засвоєнню навчального матеріалу, культурному розвитку, а також розвитку нових вмінь в ході ігрового процесу [5,c. 227–232].

Ґейміфіковане освітнє середовище включає такі елементи: позначення механіки прогресу (значки / таблиці лідерів); розповідь; персонажі; керування гравцем; негайний зворотній зв’язок; можливість спільного вирішення проблем; проблемне навчання; можливість удосконалення майстерності та підвищення рівня знань і навичок; соціальний зв’язок.  Дані елементи використовуються для того, аби зробити навчання мотивованим та пришвидшити вивчення тем, а також забезпечити проблемне навчання, яке допомагає учням мислити та аналізувати результати роботи [6,c.57].

У контекстах навчання унікальними є потреби кожної групи учнів, а також конкретні навчальні цілі, що мають відношення до цього контексту, вони повинні визначати комбінацію ігрових елементів для формування переконливої ​​системи ґейміфікації [3, c.198].

При засвоєнні граматичних структур ґейміфікація може бути широко залучена як спосіб цікавого, інтерактивного та заохочуваного підходу до опанування мови [2,с.58].

Науковці наголошують, що для того, щоб досягти більш високого рівня знання мови, викладання граматики має бути оригінальним та пізнавальним, щоб забезпечити кращу продуктивність учнів [4, c.45].

Так, наприклад, цікавим та доречним було б використання ґейміфікації при вивченні цілої низки граматичних тем, зокрема при вивченні часових форм, форм неправильних дієслів, модальних, фразових дієслів тощо. Інтерес та зацікавленість сприятимуть свідомому навчанню, а не  механічному зазубрюванню матеріалу.

Отже, використання ґейміфікації в освітньому процесі підвищує зацікавленість учнів та їх мотивацію, сприяє емоційній залученості та соціальній взаємодії між однолітками. Учні беруть активну участь в роботі, що активізує їхню пізнавальну діяльність на відміну від традиційних форм навчання. Ґейміфікація також слугує корисною формою роботи для засвоєння граматичних конструкцій, які є необхідними для повноцінного опановування іноземної мови.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Kapp, Karl (2012).The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education. p.336
  2. Haussamen, Brock, et al. (2002). Some Questions and Answers About Grammar.141
  3. Huang, Wendy Hsin-Yuan; Soman, Dilip (2013). A Practitioner’s Guide to Gamification of Education. Research Report Series Behavioural Economics in Action. Rotman School of Management, University of Toronto.
  4. Kim, Amy Jo (2011). Smart Gamification. SlideShare.
  5. Shatz, Itamar (2015). Using Gamification and Gaming in Order to Promote Risk Taking in the Language Learning Process(PDF). MEITAL National Conference. Haifa, Israel: Technion. p. 227–232
  6. Werbach, Kevin; Hunter, Dan (2012). For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Philadelphia, PA: Wharton Digital Press.