Мейко Ольга
(Кам’янець-Подільський національний
університет імені Івана Огієнка)
Науковий керівник: О. В. Галайбіда,
кандидат філологічних наук, доцент
ВИКОРИСТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У ПРОЦЕСІ
ЗАСВОЄННЯ ГРАМАТИЧНИХ СТРУКТУР
Ґейміфікація у навчанні – це освітній підхід, який за допомогою дизайну ігрових елементів у навчальному середовищі мотивує учнів до навчання. Мета цього підходу полягає в тому, щоб максимізувати задоволення та залучення учнів до освітнього процесу, а також викликати інтерес учнів, надихаючи їх продовжувати навчання [1, c.70].
Існують дві форми ґейміфікації: структурна, що означає відсутність змін у предметі, і метод зміненого змісту, який доповнює навчальний предмет [1, с.130]. Навчальні ігри сприяють вивченню, засвоєнню навчального матеріалу, культурному розвитку, а також розвитку нових вмінь в ході ігрового процесу [5,c. 227–232].
Ґейміфіковане освітнє середовище включає такі елементи: позначення механіки прогресу (значки / таблиці лідерів); розповідь; персонажі; керування гравцем; негайний зворотній зв’язок; можливість спільного вирішення проблем; проблемне навчання; можливість удосконалення майстерності та підвищення рівня знань і навичок; соціальний зв’язок. Дані елементи використовуються для того, аби зробити навчання мотивованим та пришвидшити вивчення тем, а також забезпечити проблемне навчання, яке допомагає учням мислити та аналізувати результати роботи [6,c.57].
У контекстах навчання унікальними є потреби кожної групи учнів, а також конкретні навчальні цілі, що мають відношення до цього контексту, вони повинні визначати комбінацію ігрових елементів для формування переконливої системи ґейміфікації [3, c.198].
При засвоєнні граматичних структур ґейміфікація може бути широко залучена як спосіб цікавого, інтерактивного та заохочуваного підходу до опанування мови [2,с.58].
Науковці наголошують, що для того, щоб досягти більш високого рівня знання мови, викладання граматики має бути оригінальним та пізнавальним, щоб забезпечити кращу продуктивність учнів [4, c.45].
Так, наприклад, цікавим та доречним було б використання ґейміфікації при вивченні цілої низки граматичних тем, зокрема при вивченні часових форм, форм неправильних дієслів, модальних, фразових дієслів тощо. Інтерес та зацікавленість сприятимуть свідомому навчанню, а не механічному зазубрюванню матеріалу.
Отже, використання ґейміфікації в освітньому процесі підвищує зацікавленість учнів та їх мотивацію, сприяє емоційній залученості та соціальній взаємодії між однолітками. Учні беруть активну участь в роботі, що активізує їхню пізнавальну діяльність на відміну від традиційних форм навчання. Ґейміфікація також слугує корисною формою роботи для засвоєння граматичних конструкцій, які є необхідними для повноцінного опановування іноземної мови.
ЛІТЕРАТУРА
- Kapp, Karl (2012).The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education. p.336
- Haussamen, Brock, et al. (2002). Some Questions and Answers About Grammar.141
- Huang, Wendy Hsin-Yuan; Soman, Dilip (2013). A Practitioner’s Guide to Gamification of Education. Research Report Series Behavioural Economics in Action. Rotman School of Management, University of Toronto.
- Kim, Amy Jo (2011). Smart Gamification. SlideShare.
- Shatz, Itamar (2015). Using Gamification and Gaming in Order to Promote Risk Taking in the Language Learning Process(PDF). MEITAL National Conference. Haifa, Israel: Technion. p. 227–232
- Werbach, Kevin; Hunter, Dan (2012). For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Philadelphia, PA: Wharton Digital Press.