ГЛЯНЦЕВІ ЖУРНАЛИ ЯК ЖАНР ЖУРНАЛЬНОГО ДИСКУРСУ

Oleksandra Tkachuk

(Ivan Ohienko Kamianets-Podilskyi National University)

Scientific Supervisor: O. V. Halaybida, PhD, associate professor

ГЛЯНЦЕВІ ЖУРНАЛИ ЯК ЖАНР

ЖУРНАЛЬНОГО ДИСКУРСУ

Глянцевий журнал (від нім. glanz – той, що блищить) – це специфічний вид друкованих видань високої поліграфічної якості, які містять статті розважальної тематики (мода, мистецтво, культура розкошів, здоровий спосіб життя, сімейні і статеві стосунки), велику кількість реклами та візуалізованого матеріалу. Основна їхня мета – пропагування певного стилю життя у читачів, формування певних стандартних стереотипів, установка на споживацьку систему цінностей, досягнення високого соціального статусу й успіху. Тому основною рисою глянцевих журналів є легкість подання матеріалу, уникання лексики, яка має складне смислове навантаження, яскраві ілюстрації.

Л. Окольська, Н. Трошина, Є. Пронин, О.Ромах,  А.Слєпцова, A. Nourie досліджували історію виникнення та розвитку глянцевих журналів як жанру журнального дискурсу, їхній зміст і структуру. Відмічено, що глянцеві журнали мають довгу історію, деякі були започатковані ще у XIX столітті як журнали мод. Більшість глянцевих журналів є гендерно адресовані, тобто їхньою цільовою аудиторією є переважно або жінки, або чоловіки.

Традиційний інформаційно-розважальний зміст характерний майже для всіх жіночих журналів: «Elle», «MarieClaire», «Glamour», «Cosmopolitаn» та інших.  Проте, у Франції та Іспанії глянець часто висвітлює  серйозніші питання, наприклад, окремі номери іспанського Cosmopolitan, висвітлюють проблеми сім’ї, воєнні конфлікти, питання доброчинності [1]. Зміст журналів для чоловіків здебільшого орієнтований на формування «правильних смаків», рекламу товарів для чоловіків, автомобілів.

Буває, що чоловічому глянцевому журналу можна знайти відповідну пару у вигляді подібного жіночого. Наприклад, Vogue і GQ, Port і SNC, men’s Health і women’s Health. Як правило, ці «парні» видання вживаються в одному видавництві і мають схожу концепцію.

Окремі лінгвісти виділяють глянцевий журнальний дискурс у рамках медійного дискурсу як окремий тип дискурсу, який актуалізує поліетносоціокультурний простір у контексті його впливу на формування мовної особистості та глобалізації «філософії гламуру» [2, c.170]. На їхню думку, правомірно зробити висновок, що гламурний журнальний дискурс представляє деяку особливу, специфічну медіа-концептосферу «СТИЛЬ ЖИТТЯ». Це «стиль і спосіб життя» глянцевий у конкретному сенсі, який охоплює різноманітні лексико-тематичні групи, та як медіаконцепт, породжений дискурсом ЗМІ як інституційним дискурсом.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Ромах О.В., Слепцова А.С. Содержание и структура глянцевых журналов. Вестник Тамбовского государственного университета имени Г.Р. Державина, 2009. Вып. №8. URL: https://docplayer.com/53342040-Soderzhanie-i-struktura-glyancevyh-zhurnalov-romah-o-v-slepcova-a-a-tgu-im-g-r-derzhavina.html
  2. Vorozhbitova, Karabulatova I., Druzhinina V., Pyankova T. A glossy magazine discourse of the early twenty-first century as a tool of globalization. Amazonia investiga. 2019, Vol. 8, Num. 24, pp.170-180.