ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У НУШ

Погорєлова Тетяна Анатоліївна

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Науковий керівник: Главацька О. І., кандидат філологічних наук

ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У НУШ

Комп’ютерні технології є невід’ємною частиною сучасного інформаційного суспільства. Використання мережі Інтернет дозволяє шукати і користуватися великим обсягом інформації зі всього світу. Це, з одного боку, дозволяє спростити шляхи отримання даних і пришвидшити процес навчання, а з іншого – виникає проблема в опрацюванні та розпізнаванні достовірної інформації та відмежуванні «інформаційного бруду».

Реформа освіти і нова українська школа (НУШ) покликана зробити навчально-виховний процес цікавим і дієвим. Одним із завдань школи є навчити здобувачів освіти ефективно користуватися сучасними комп’ютерними технологіями з метою отримання знань, формування вмінь шукати та опрацьовувати необхідну інформацію, вміти розпізнавати фейки і протидіяти їм.

Провідним завданням англійської мови у НУШ залишається розвиток комунікативної компетентності здобувачів освіти. У програмі виділяють 4 інтегровані види навчальної діяльності: аудіювання, говоріння, читання і письмо. Тому мета школи  ̶  створити умови для розвитку і формування комунікативних умінь і навичок учнів. [2]

Сучасне покоління «Z»  ̶  це діти сучасних технологій, роки народження яких припадають на 1995-2012. Вони легко оперують гаджетами і швидко вчаться. Вони креативні і багатозадачні. Великі обсяги інформації не становлять для них труднощів. З огляду на це, навчання таких дітей потребує підлаштування для них сприятливого освітнього середовища. Тому комп’ютерні технології стають невід’ємною частиною навчального процесу [4].

Питання комп’ютерних технологій у навчанні вивчали вітчизняні і зарубіжні дослідники: Г. Громов, В. Гриценко, О. Агапова, С. Пейперс, Г. Клейман, Б. Сендов, Б. Хантер. Вітчизняними фундаментаторами комп’ютерних технологій вважають С.О. Лебедєва, В.М. Глушкова, В.С., А. О. Дородніцина. В Україні проблеми комп’ютеризації та інформатизації освіти досліджували такі українські науковці, як П.І. Андон, В.І. Гриценко, М.3. Згуровський, В.М. Кунцевич, А.О. Морозов, І.В. Сергієнко, В. Биков, П. Гевал, Я. Булахова, Р. Гуревич, О. Бондаренко, М. Жалдак, В. Заболотний, Г. Козлакова, О. Міщенко, О. Пінчук. [1, 3]

Інтернетпростір пропонує великий вибір освітніх платформ, онлайн програм, додатків для вивчення іноземної мови. Одні з них націлені на самостійне вивчення англійської мови. Серед них варто виділити Easy Steps, Lingva.Skills, LingQ, EnglishDom, Duolingo, Lingualeo, engVId, Memrise, Notes, Green Forest, Lingo Hut, Polyglot, Audiolang, Drops тощо. Інші платформи і програми використовують як елементи уроку та допоміжні матеріали. Наприклад, Islcollective, British Council, Plickers, Genially, Prezi, Mentimeter, Quizizz, Canva, Wordwall, Learningapps, Test-english, Liveworksheets, Miro, Pixlr, Blendspace, GoFormative, Online Test Pad, Google сервіси, YouTube та ін. За допомогою використання комп’ютерних технологій на уроці можна здійснити віртуальну подорож. Наприклад, в Лувр https://www.louvre.fr/en/online-tours , Британський музей в Лондоні https://ecobnb.com/blog/2020/03/online-museums-free/ та ін.

Дистанційна форма навчання стала рушійною силою, яка пришвидшила процес впровадження комп’ютерних технологій. Виникла необхідність використання освітніх платформ для функціонування онлайн навчання закладів освіти, які дозволяли б побудувати цей процес навколо себе. Найпоширенішими серед них є Moodle i Google Classroom. Загальна середня освіта стикнулася з проблемою невміння учнів самоорганізувати свою навчальну діяльність. Шляхом вирішення цього питання стало проведення онлайн зустрічей за допомогою використання додатків Skype, Google Meet, Zoom та ін. Саме Google Meet і Zoom дозволяють використовувати демонстраційну дошку для організації освітнього процесу.

Науково-технічний прогрес позитивно вплинув на розвиток освіти. Сучасні діти вимагають сучасних методів навчання. Використання комунікативних технологій на уроках сприяє оптимізації освітнього процесу, підвищенню мотивації та результатів навчання молоді.

Список використаних джерел

  1. Адонін, С. В. Сучасні методи викладання з використанням інформаційних технологій, 2021. № 4. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2021_4_31
  2. Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н. М. Бібік. Київ : Літера ЛТД, 2018. 160 с.
  3. Видатні конструктори України. За матеріалами наукових читань з циклу ”Видатні конструктори України”, проведених у 2001–2018 роках. / кер. гр. уклад. М. Ю. Ільченко; за редакцією Б.Є. Патона, М.З. Згуровського. Київ : ВПК “Політехніка”, 2018. Т. 8. 256 c.
  4. Strauss, W., Howe, N. The fourth turning: an American prophecy: what the cycles of history tell us about America’s next rendezvous with destiny. New York : Broadway Books, 1997. 367 с.