Любомир Шинкарук
(Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка)
Науковий керівник: О.М. Литвинюк, кандидат філологічних наук
КОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ
В наш час впровадження та використання мультимедійних засобів, підбір нових та оптимальних прийомів, форм і методів навчання є ключовими ознаками ефективного навчання іноземних мовам. Зараз дистанційне навчання розвивається та популяризується із надзвичайною швидкістю. За таких умов тестування займає одне із провідних місць при вивченні іноземної мови. Така концепція системи об’єктивного оцінювання давно вже стала необхідністю в освітньому процесі в багатьох розвинених країнах. Все це стало можливим завдяки розвитку сучасних технології, які зробили процес навчання, в тому числі і тестування, набагато простішим, ніж це було раніше.
З цього випливає, що успішне та ефективне проведення тестування великою мірою залежить від самої підготовки вчителя. За таких умов здійснення тестового контролю знань учнів є практично неможливим без використання сучасних технологій.
У ХХІ столітті використання комп’ютерних технологій стало звичною та необхідною практикою в багатьох галузях людської діяльності. Освіта не стала виключенням.
Комп’ютерне тестування на уроках англійської мови може бути корисним інструментом для перевірки знань та навичок учнів. Воно дозволяє проводити тести різного рівня складності та форматів, що допомагає зробити процес оцінювання більш цікавим та зрозумілим для учнів.
Крім того, комп’ютерне тестування може допомогти учителеві ефективніше використовувати час на уроці, оскільки тести можна проводити швидше, ніж традиційні письмові контрольні роботи. Він також дозволяє швидко отримати результати тестування та визначити проблемні місця учнів, щоб можна було працювати над їх покращенням.
Однак, використання комп’ютерного тестування на уроках англійської мови потребує від учителя належної підготовки та уваги до деталей. Наприклад, необхідно належно налаштувати тести та використовувати правильні методи оцінювання, щоб забезпечити точність та об’єктивність результатів.
Під час проходження виробничої педагогічної практики у 7-8 семестрах я активно використовував комп’ютерне тестування на уроках англійської та німецької мови. Тестовий контроль використовувався як додатковий інструмент оцінювання знань та навичок учнів.
Метою використання тестового контролю було:
- оцінити рівень знань та навичок учнів з різних тем уроків;
- сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів;
- підвищити мотивацію учнів до вивчення іноземної мови;
Я розробляв тести відповідно до навчальної програми, враховуючи рівень знань та вік учнів. Оскільки навчання було переважно дистанційним, використання онлайн тестів було чи не найкращою та найзручнішою формою контролю знань учнів. Тести я робив майже до кожного уроку, з метою закріплення нової лексики чи граматичних правил. При цьому я використовував різні сайти для створення тестів такі як «Kahoot!», «Quizlet». Але найбільше я працював на сайті «WordWall». На цьому сайті є можливість розробляти як і звичні тести, так і тести у вигляді міні-ігор. Яскравий та мінімалістичний дизайн робив процес навчання ще більш приємним. Із власного досвіду можу сказати, що за умов відключення електроенергії багато учнів не мали змоги виконувати завдання чи бути присутніми на уроці вчасно. Тут і проявився найголовніший плюс тестування з використанням ІКТ, а саме те, що учні могли проходити тести у зручний для себе час.
Провівши бесіду із класними керівником, я дізнався, що вчителі активно використовують комп’ютерне тестування, для тематичного контролю знань. У цілому, комп’ютерне тестування є корисним інструментом на уроках іноземної мови, якщо воно використовується належним чином та з урахуванням особливостей навчання мови.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Гудзь І.В. Тестування як засіб контролю знань з іноземної мови // Іноземні мови в школах України. – 2016. – № 2. – С. 13-17.
- Кравченко, О. (2015). Формування мовленнєвої компетенції майбутніх фахівців у процесі навчання іноземних мов. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, (128), 159-164.
- Brown, H. D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. Pearson Longman.