Білик Соломія
(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)
Оксана Литвинюк
(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)
ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧОСТІ, ВІРШІВ, ГУМОРУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У СЕРЕДНІХ КЛАСАХ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРНЕТ ТЕХНОЛОГІЙ
Комп’ютери та гаджети стали важливою частиною нашого життя, а інформаційні технології створюють нові можливості для отримання знань. Актуальність використання інформаційних технологій на уроках англійської мови полягає в тому, що комп’ютерні технології відкривають невичерпні можливості для навчання на якісному рівні. Вони надають широкий спектр можливостей для розвитку індивідуальності та реалізації молодого потенціалу. Використання зображень, відео та аудіо матеріалів в навчальних програм впливає на декілька каналів сприйняття, що дозволяє адаптувати навчання до індивідуальних особливостей кожного здобувача середньої освіти. Наприклад, перегляд короткометражних фільмів або прослуховування аудіозаписів з різноманітних джерел допомагає поглибити розуміння мовної структури та розвиває мовленнєві компетенції. Інтернет пропонує тим, хто вивчає іноземні мови, унікальну можливість користуватися автентичними текстами, слухати носіїв мови та спілкуватися.
На сучасних уроках англійської мови у середніх класах акцент на творчість, вірші та гумор відіграють важливу роль у вивченні мови. Сполучення цих елементів з інтернет-технологіями відкриває безмежні можливості для зацікавленості та залучення до активної мовленнєвої діяльності. З часом були розроблені методики викладання іноземних мов з використанням Інтернету. Також існують прихильники ідеї викладання іноземних мов лише через Інтернет, без традиційної роботи з підручником [3, с. 17].
Найважливішою перевагою використання інтернету на уроках англійської мови є розширення можливостей для індивідуальної й групової творчої діяльності. Учні можуть створювати власні вірші, оповідання чи навіть драматичні постановки та ділитися ними в класі за допомогою блогів, електронних портфоліо чи інших онлайн-платформ. Це не лише сприяє розвитку письмових навичок, а й вдосконалює комунікативні та творчі вміння тих, хто навчається. Ще однією інноваційною можливістю є використання інтерактивних вправ, які створюють мовленнєвий інтерес серед підлітків. Віртуальні гри, вікторини та інтерактивні завдання, доступні в інтернеті, роблять навчання більш захопливим та забезпечують ефективне вивчення нового матеріалу. Завдяки цьому здобувачі можуть розвивати свої мовленнєві компетенції з читання, слухання та говоріння в природному та цікавому контексті.
Інтернет також відкриває двері до світу віртуальних екскурсій та ресурсів для вивчення культури англомовних країн. За допомогою відеоматеріалів, віртуальних музеїв, здобувачі можуть більш детально пізнавати інші аспекти життя та традиції, що збагачує їхнє розуміння мови та її культурного контексту.
При роботі з віршами важливим завданням є вдосконалення вміння правильно його вимовляти і вільно говорити. Дуже часто накопичення дітьми словникового запасу супроводжується ігноруванням артикуляції англійських звуків. Найчастіше це трапляється в середніх класах. Здобувачі неохоче повторюють окремі звуки та слова. Однак досвід показує, що на всіх рівнях вивчення мови діти з ентузіазмом повторюють звуки, коли їм пропонують для цього короткі рими або вірші.
Щоб зацікавити, мотивувати та надихнути школярів до навчання, сучасний вчитель повинен завжди бути в пошуку нових ідей та методів викладання, які творчо та ефективно збагачують заняття [5]. Меми – це сучасний освітній тренд, інструмент, який робить процес навчання різноманітним, цікавим та незвичним. Більшість учнів знайомі з багатьма з них, і це чудова можливість для вчителя стимулювати їхній інтерес до вивчення англійської мови та використовувати автентичний матеріал на уроках. Мем – це гумор і позитивні емоції, які сприяють мимовільному запам’ятовуванню. Мозок сприймає меми як розвагу, тому школярів не потрібно мотивувати до їх перегляду. Вони сприймаються цілісно, і навіть якщо містять незнайомі слова та вирази, їхнє значення запам’ятається надовго, якщо подивитися їх у словнику. Матеріал, поданий з гумором, часто запам’ятовується набагато швидше і краще. Тому важливо налаштувати клас на позитивні емоції на початку уроку, привернувши увагу до смішної історії, прислів’я чи приказки іноземною мовою.
Майже всі педагоги та методисти, які працюють з дітьми на різних етапах навчання, приділяють багато уваги поетичним текстам на уроках іноземної мови. По-перше, дітям подобається працювати з поетичними творами, що позитивно впливає на запам’ятовування матеріалу та збагачує його емоційне забарвлення [2]. Очевидно, що заучування віршів також покращує пам’ять. По-друге, поетичні тексти є чудовим матеріалом для відпрацювання ритму та інтонації іноземної мови та покращення вимови. Повторення одних і тих же мовних явищ у вірші, ритмічний малюнок і мелодія вірша допомагають досягти поставлених цілей.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Інноваційні технології у вивченні англійської мови / упоряд.: Т. Михайленко. К.: Шк. Світ, 2008. 128с.
- КарпіченковаЕ. П. Роль віршів і пісень у вивченні англійської мови. Тернопіль, 2000. 89 с.
- Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах : підручник / Л. С. Панова, І. Ф. Андрійко , С. В. Тезікова та ін. – Київ : ВЦ «Академія», 2010 . 328 c.
- Пометун. Практикум з методики викладання англійської мови у середніх навчальних закладах: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Київ, 2004. 360 с.
- Тонова А. Поезія на уроках англійської мови // Іноземні мови в навчальних закладах – 2005. – Nº 3. – C. 59-61.