ВИКОРИСТАННЯ БЛОГ- ТЕХНОЛОГІЙ У РОЗВИТКУ ПИСЕМНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

Пустовіт Анастасія

(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського)

Науковий керівник: А.П. Лісниченко, к. пед. наук, ст. викладач

ВИКОРИСТАННЯ БЛОГ- ТЕХНОЛОГІЙ У РОЗВИТКУ ПИСЕМНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

Сучасний освітній процес спрямований на розвиток ключових компетентностей учнів, серед яких важливе місце займає англомовна писемна компетентність. Вимоги сучасного суспільства спонукають до використання на уроках іноземної мови інноваційних технологій, зокрема блогів, що дає змогу урізноманітнити навчальний процес. Блог- технологія є багатоцільовим засобом навчання, або так званим «засобом- технологією» [1, c. 5]. Як навчальна технологія, вона базується на використанні єдиного інструменту- блогу, який може слугувати для досягнення різних цілей, зокрема розвитку навичок письма, говоріння, аудіювання та читання [1, c. 5].

Потенційні можливості блог- технологій задля розвитку писемної компетентності досліджували О. Б. Бігич, В. В. Осадчий, Г. І. Подосиннікова та інші. Згідно з класифікацією професора О. Бігича, блог як навчальний інструмент і блог- технологія належать до змішаних сучасних засобів викладання іноземних мов. Вони активізують як зорове, так і слухове сприйняття учнів, сприяючи засвоєнню текстової та візуальної  інформації [1, c. 7].

Використання блог-технологій у навчальному процесі значно сприяє розвитку писемної компетентності учнів старших класів. Дослідження підтверджують, що інтеграція блогів у освітнє середовище підвищує мотивацію до письма, допомагає вдосконалити навички структурованого викладу думок та розширює словниковий запас.

Основними перевагами використання блог-технологій у навчанні є:

  • можливість інтеграції мультимедійних ресурсів, таких як зображення, відео, гіперпосилання, емоджі. Все це робить процес навчання інтерактивним і більш ефективним, оскільки учні використовують всі вищезазначені ресурси в їхньому повсякденному житті;
  • простота використання і доступність, тобто їх застосування не вимагає від учнів спеціальних знань;
  • підготовка до реального спілкування, оскільки блог- технології імітують сучасні форми комунікації в англомовному середовищі. Учні також отримують зворотній зв’язок у виглядів коментарів, наприклад, від власних однокласників, вчителя або носіїв мови [2, c. 152].

 Отже, блог-технології є важливим засобом у розвитку писемної компетентності учнів. Вони роблять процес навчання не тільки більш ефективним, але й цікавим для учнів, які постійно використовують інформаційні технології в повсякденному житті.  Блоги сприяють розвитку творчого мислення учнів, їхньої мотивації до письма та вдосконаленню писемної компетентності.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Подосиннікова Г. І., Строганов І. О. Формування компетентності старшокласників у англійськомовному писемному мовленні з використанням блогів на засадах інтерактивного навчання. Науково- методичний журнал «Іноземні мови». 2023. №1. С. 3- 17.
  2. Прибора Р. І. Застосування навчальних блог- технологій при вивченні англійської мови. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 167. 2018.
  3. 3. Використання інтернет- блогів у навчанні міжкультурного англомовного спілкування. Биконя О. П. та інші. 2021. C. 260-268