ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ

Катерина Грицькова

(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)

Науковий керівник: І. С. Казимір, кандидат філологічних наук

 

ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ

Завдяки активному розвитку технологій, викладачі активно використовують різні методи, щоб мотивувати студентів і задля того, щоб зробити їх роботу в класі більш продуктивною. Метод ігор активно використовується на уроках англійської мови. Різні методи можуть включати найрізноманітніші види та типи ігор. З цієї причини багато викладачів, вчених і лінгвістів мають різну класифікацію ігор. Деякі з їх класифікацій ігор є більш детальними, аналізуючи їх відповідно до їх мети або теми на уроці. З цієї точки зору можу виділити деякі загальні види ігор:

  1. Ігри сортування/ упорядкування. (Sorting/ ordering games).
  2. Ігри і з інформаційними прогалинами. (Information gap games).
  3. Ігри вгадування. (Guessing games).
  4. Ігри пошук. (Search games)
  5. Ігри на відповідність. (Matching games).
  6. Настільні ігри. (Board games).
  7. Рольові ігри. (Role-playing games). [1]

Але звичайно цей список може бути набагато більшим. Все залежить від найрізноманітніших факторів, таких як мета, рівень знання мови, тема тощо, з якими можуть зіткнутися викладачі, вчені, лінгвісти, студенти та учні.

Звичайно, в першу чергу, всі ці ігри мають одну основну мету, для якої вчителі використовують їх у класі. Це мотивація учнів. Для того, щоб учні добре вивчали нові слова, пам’ятали пройдені теми та часи, які вони вже вивчили, і могли використовувати слова, вирази та граматичні структури у реальному спілкуванні, адже дуже важливо мотивувати учнів до навчання. Мотивація студентів до вивчення англійської мови під час та після уроків англійської мови має вирішальне значення для створення позитивного та ефективного середовища навчання.

Одним з ключових моментів, який повинен бути підкреслений, чому важливо мотивувати студентів, на вивчення слів, граматики і вивчення мови в цілому є те, що це будує довіру в учнів. Зрештою, успіх у лексичних чи граматичних іграх підвищує впевненість учнів, заохочуючи їх виконувати більш складні завдання та розширювати свої мовні навички. Це також заохочує на активну участь учня під час уроків, так і поза межами класу. Мотивація призводить до активної участі в уроках, робить навчання більш цікавим та інтерактивним, а також сприяє позитивному ставленню до навчання. Добре відомо, що мотивовані учні розвивають позитивне ставлення до вивчення англійської мови, що робить уроки більш приємними та ефективними. Крім того, мотивовані студенти можуть встановлювати і виконувати цілі більш чітко. Це дуже важлива навичка для учнів, яку потрібно розвивати, так як це допоможе їм краще зрозуміти і досягти своїх цілей в подальшому житті. Ігри є захоплюючим інструментом для мотивації студентів до вивчення мови. [2]

Адже ігри – це, напевно, єдине, що може мотивувати здобувачів освіти до навчання, особливо якщо це учні, яким зовсім не цікаво вивчати англійську мову. Тому що, коли учню чують слово «гра», вони стають більш зацікавлені в темі уроку, тому що слово гра не сприймається як щось, що потрібно вивчити, для них слово гра завжди означає щось веселе і захоплююче. Для учнів слово гра означає щось безтурботне. Це пов’язано на психологічному рівні з дитинства, коли діти просто розважаються. Тому для здобувачів освіти слово гра завжди асоціюється з чимось хорошим і веселим, коли можна розслабитися і весело провести час.

Підсумовуючи усе вище сказане, використання ігор у процесі вивчення англійської мови є ефективним способом підвищення мотивації учнів, розвитку їхньої впевненості та залучення до активного навчання. Гейміфікація уроків створює сприятливу атмосферу, яка робить навчання більш цікавим, інтерактивним і продуктивним. Ігрові методи не лише сприяють кращому засвоєнню лексики та граматики, а й формують позитивне ставлення до вивчення мови. Завдяки іграм учні стають більш залученими до навчального процесу, розвивають комунікативні навички та вчаться досягати своїх цілей у майбутньому.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Classifications of Games Used in an ELT Classroom. URL: https://edict.ro/classifications-of-games-used-in-an-elt-classroom/
  2. Understanding the Importance of Motivation in Education. High Speed Training. URL: https://www.highspeedtraining.co.uk/hub/motivation-in-education/