МІСЦЕ ГРИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ  В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Олександра Бонар

(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)

Науковий керівник: О. М. Литвинюк, кандидат філологічних наук

МІСЦЕ ГРИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ  В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Актуальною проблемою сучасної методики навчання іноземних мов для школярів є ефективна організація навчання з використанням ігрових елементів. Гра впливає на розвиток різних пізнавальних процесів, таких як увага, пам’ять, мислення та уява. Гра може перетворити звичайний процес навчання на цікаву діяльність, яка сприяє засвоєнню мовного матеріалу та розвитку навичок іншомовного спілкування серед учнів.  [3, с. 125].

Виховна роль гри відома давно . Це не тільки розвага , але й важливий засіб для виховання, навчання та соціалізації людей. Врахування вікових особливостей та розумових здібностей дітей є ключовим при організації навчального процесу за допомогою ігор. Граматичний матеріал та лексика, засвоєння яких може викликати складнощі, стають більш доступними та цікавими завдяки грамотно організованим іграм. Вони збуджують у дітей інтерес та активність, дозволяють висловлювати свої думки на цікаві теми, а також допомагають швидше та надійніше запам’ятовувати іншомовні слова та речення. Як зазначає Т. Шкваріна, гра є потужним засобом навчання та розвитку дітей.

Пізнавальні ігри мають важливе значення для стимулювання активності учнів на уроці. Урок повинен бути насиченим різними видами діяльності, включаючи ігри, які дозволяють чергувати види роботи учнів.. Під час уроку необхідно знайти можливість для відтворення рухової енергії учнів. Рухливі ігри на уроках англійської мови можуть бути організовані з метою зняття напруги та стимулювання розумової активності учнів у рамках загального навчального завдання. Використання ігор на уроці англійської мови можна і повинно застосовуватися як під час вивчення нового матеріалу, так і під час закріплення та перевірки знань молодших школярів.

Використання  ігор на уроці англійської мови має багато переваг і може допомогти у розвитку різних навичок та компетенцій учнів, таких як комунікативна компетентність, вимова, розуміння мовлення, вміння висловлювати свої думки, аудіювання та говоріння. Рольові ігри є важливою складовою комунікативної методики навчання іноземної мови.

При застосуванні ігор на уроці англійської мови важливо враховувати особливості кожного учня в класі та стимулювати їх творчий розвиток і асоціативну пам’ять. Організація та проведення ігор потребують високої майстерності усіх учасників навчального процесу, тому вчитель повинен мати чітку стратегію керівництва грою на уроці. [4, c. 38].

При організації навчальних ігор важливо розглядати наступні питання методики:

  1. Мета гри. Які знання та навички з англійської мови учні отримають через участь в грі? Який етап гри потребує особливої уваги? Які інші виховні цілі преслідуються в процесі гри?
  2. Які матеріали та посібники потрібні для проведення гри?
  3. Як ефективно та швидко познайомити дітей з правилами гри?
  4. Які часові рамки передбачені для гри? Чи буде вона цікавою та захоплюючою? Чи захочуть учні зіграти в неї ще раз?
  5. Як організувати спостереження за учнями, щоб переконатися, що всі беруть активну участь в грі?
  6. Які зміни можна внести до гри, щоб збільшити інтерес та активність учнів?
  7. Які висновки слід зробити після гри та які результати засвоєння мовних знань слід передати учням?

Існує багато причин, чому вчителі можуть використовувати ігри як ефективний етап уроку, такі як асоціації та педагогічні цілі. Іноді учні можуть самостійно започаткувати гру, і у вчителя повинно бути розуміння, як керувати грою у потрібному напрямку та підтримувати її, не заважаючи при цьому учням. [2, с. 15].

Отже , можемо дійти висновку , що ігрова діяльність займає провідне місце в практиці навчання англійської мови в початкових класах. Ігри формують в учнів позитивні особистісні якості, зміцнюють місце учня в групі та сприяють його всебічному розвитку та самовдосконаленню . [1, с. 4-6].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Козак А.М. Використання гри на уроках іноземної мови. Англійська мова та література.    № 14.  С. 4-6.
  2. Данилович І. А. Система ігрових вправ у підручнику English Through Communication І. А. Данилович  Іноземні мови у школі.  С. 14–18.
  3. Єпанчінцева Н. Д. Вчимося розмовляти англійською мовою в початковій школі: Навчально-методичний посібник  Н. Д. Єпанчінцева, К. О. Карабутова За ред. Н. Д. Єпанчінцева: ПОЛІТЕРРА, 2013. – 125 с.
  4. Роман С. В. Психологічні особливості навчання іноземної у початковій школі С. В. Роман Іноземні мови.   С. 35–38.