ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК СПОСІБ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Юлія Шевчук

(Хмельницький Національний Університет)

Науковий керівник: К.В. Рудніцька, кандидат педагогічних наук

ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК СПОСІБ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Протягом останніх років, у зв’язку з пандемією Covid-19 та військовими діями в нашій країні, методика та технології навчання суттєво змінилися. Переважна більшість викладачів та студентів були вимушені перейти на дистанційне навчання. Зважаючи на вищевикладене, все більшої популярності сьогодні набуває використання сучасних  технологій в навчальному процесі, зокрема, в процесі вивчення іноземної мови: від мобільних додатків і програм до інтерактивних ігор.

Використання ігор та ігрових елементів в навчальному процесі (гейміфікація) є не лише сучасним трендом, але й допоміжним інструментом у сфері вивчення мов. Цей підхід перетворює навчання на захопливу гру, що стимулює мотивацію та зацікавленість учнів, а також сприяє активному залученню до процесу навчання. Гейміфікація включає в себе різноманітні елементи, такі як бали, досягнення, рівні складності, лідерські дошки та багато іншого, що додає інтерактивності та зміцнює взаємодію з мовним матеріалом [1].

За допомогою гейміфікації навчання іноземних мов стає більш ефективним та привабливим для здобувачів освіти усіх вікових категорій. Ігрові елементи допомагають зберегти увагу та підвищити мотивацію до навчання.

Одним із основних завдань гейміфікації є привернення уваги студентів до навчального процесу. Давайте розглянемо переваги цієї технології в процесі вивчення іноземної мови :

– гейміфікація дозволяє зробити процес вивчення іноземної мови яскравим та цікавим;

 – в процесі гри матеріал запам’ятовується легше, без зайвих вольових зусиль;

– під час гри з’являються додаткові позитивні емоції, які не тільки покращують процес запам’ятовування, але і підвищують мотивацію [2].

Ми також можемо дослідити створення нових застосунків, які допомагають у вивченні іноземних мов. Одним із найпопулярніших сервісів є «Duolingo», він досить простий та інтуїтивно зрозумілий у використанні, включає в себе вправи на вивчення лексики та частково граматики, завдання на читання та слухання, а також вивчення конкретних виразів (речень), які допоможуть у розмові.

Ще однією освітньою програмою для вивчення іноземної мови є платформа «Busuu».  Busuu включає комунікативні елементи навчання для самостійного вивчення мов. Через свій веб-сайт та мобільні додатки, Busuu пропонує безкоштовний та Преміум доступ до 14 курсів мов. Навчальний матеріал розділено на тематичні уроки, кожен з яких побудований навколо типових розмовних ситуацій. Уроки містять вправи на запам’ятовування лексики та граматики, вправи з вимови, інтерактивні квізи та практику розмовної мови з носіями мови, які є учасниками спільноти Busuu.

Quizlet – є ще одним із допоміжних сервісів під час вивчення іноземної мови,  він був запущений у 2005 році та є досить популярним у багатьох країнах. Quizlet – це додаток, що дозволяє зберігати картки, за допомогою яких можна вивчати іноземні мови та будь-яку іншу інформацію, що можна подати у вигляді карток. Одним із особливостей цього додатку, є те,  що він дозволяє не лише вивчати окремі слова, а й моделювати завдання на правила побудови різних видів речень, переклад, відповіді на запитання і формувати навички говоріння [3].

Подібні сервіси є чудовим варіантом для вивчення іноземної мови, але, на жаль, гейміфікація не може повністю замінити заняття на уроках, пояснення викладача чи практики у іншомовному середовищі. Тому гейміфікація є чудовим інструментом, який доповнить та  полегшить вивчення іноземної мови.

Отже,  подібні сервіси надають можливість доступу до різноманітного навчального контенту, включаючи інтерактивні вправи та можливість спілкування з носіями мови. Однак важливо пам’ятати, що гейміфікація не може повністю замінити традиційні методи навчання. Вона скоріше виступає як додатковий ресурс, який може полегшити та збагатити процес вивчення мови, підвищуючи мотивацію та зацікавленість учасників навчального процесу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Биков В. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування. Інформаційні технології в освіті. Вип.17. 2013. С. 9–37
  2. Гуревич Р. Мобільне навчання – нова технологія професійної освіти ХХІ століття. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Вип.20 (255). 201. С. 113–
  3. Chapel C. Computer Applications in Second Language Acquisition. Foundations for teaching, testing and research. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.