НАОЧНІСТЬ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

                                                                                         Прокопів Олександра

(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)

Науковий керівник: І.С. Казимір, кандидат філологічних наук, доцент

НАОЧНІСТЬ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Наочнiсть в освітньому процесі відіграє ключову роль у формуванні англомовної лексичної компетентності. Поєднання візуальних матеріалів із традиційними методами викладання значно покращує засвоєння лексики та сприяє активному запам’ятовуванню [1-3].

Під час навчання ефективно використовуються різні види наочності. Зорові образи, такі як ілюстрації, постери та картки, допомагають учням асоціювати нові слова з конкретними об’єктами чи ситуаціями. Важливим є також застосування відеоматеріалів, мультимедійних презентацій та інфографіки, що забезпечують комплексний підхід до пояснення нових лексичних одиниць.

Використання предметної наочності дозволяє учням взаємодіяти з реальними об’єктами, що особливо ефективно для молодших школярів. Наприклад, предмети повсякденного вжитку можна використовувати під час уроків для демонстрації назв кольорів, форм або функцій. Демонстрація моделей, макетів або ляльок допомагає зробити абстрактні поняття більш зрозумілими.

Для учнів старших класів доцільно застосовувати більш складні візуальні матеріали, які сприяють розвитку аналітичного мислення. Наприклад, використання карт пам’яті (mind maps) допомагає структурувати інформацію та вивчати складні лексичні поля. Інфографіки з порівняннями, схемами та статистичними даними полегшують розуміння абстрактних понять. Комікси, графічні романи та інтерактивні презентації можуть стати чудовими інструментами для засвоєння складних тем, зокрема фразових дієслів, ідіом та спеціалізованої термінології. Ігрові елементи на основі наочних матеріалів стимулюють активне залучення дітей до навчального процесу. Завдання на кшталт “Word Hunt”, “Memory Game” чи “Treasure Hunt” у поєднанні з картками, малюнками чи інтерактивними дошками мотивують учнів запам’ятовувати нові слова у невимушеній атмосфері. Інтерактивні плакати, магнітні дошки та віртуальні тури створюють захопливе середовище для практики лексики. Наочність є особливо цінною під час вивчення складних лексичних тем, таких як фразові дієслова, ідіоми або синонімічні ряди. Візуальні підказки, символічні зображення чи схеми сприяють розумінню та запам’ятовуванню нових мовних конструкцій. Використання ментальних карт, таблиць порівняння або коміксів полегшує пояснення значення слів у контексті.Застосування наочності у процесі формування англомовної лексичної компетентності потребує творчого підходу від учителя. Підбір якісних матеріалів, адаптація їх до вікових особливостей учнів та інтеграція у структуру уроку сприяють формуванню міцної лексичної бази.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Bell H., O’Connor L. (2010). The role of visual aids in the language classroom. ELT Journal, 64(2), 136-144 с..
  2. Fooziyeh Rasouli, Khadijeh Jafari. A Deeper Understanding of L2 Vocabulary Learning and Teaching. A Review Study. International Journal of Language and Linguistics. Vol. 4, No. 1. 2016. pp. 40-46
  3. Hattie, J. Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to 37 achievement. 2009. Routledge